Početak aktivnosti koje se odnose na jačanje STEM vještina kod učenika

Početak aktivnosti koje se odnose na jačanje STEM vještina kod učenika

Prošli tjedan započele su aktivnosti koje se odnose na jačanje STEM vještina kod učenika. Radi se o uvođenju primjena obrazovnih programa u području STEM-a za učenike u okviru izvanškolskih aktivnosti. Aktivnosti će se provoditi kroz kurikulume nastavnih predmeta redovne nastave (priroda i društvo, matematika, informatika) i predmetne nastave (biologija, kemija, tehnička kultura, informatika) te kroz rad školskih zadruga. U projektne aktivnosti će biti uključeno min 200 osnovnoškolske djece iz 5 partnerskih škola. Također će se izravno i aktivno uključiti učenici s teškoćama, ukupno 14, u svrhu pružanja jednakih mogućnosti, poboljšanja njihove kvalitete života, kao i uspješnog budućeg plasiranja na tržište rada. U sklopu projekta se uvodi 5 novih izvanškolskih aktivnosti: Mali prirodnjaci, STEM domaćinstvo, Kreativna radionica, Mali robotičari, Mali poduzetnici.

Kroz izvanškolsku aktivnost Mali prirodnjaci učenici će prikupljati sjeme te stvoriti banku sjemena određenog ljekovitog i ukrasnog bilja, pratit će, očitavati i prikupljati meteorološke podatke, skupljati kišnicu, analizirati uzorke kišnice i tla. Učenici razredne nastave će kroz igrolike aktivnosti koristeći različite didaktičke igre učiti o procesu sijanja i sadnje, uvjetima života, životinjama koje su korisne u poljoprivredi i sinergiji raznih biljaka. Provodit će istraživanje količine svjetlosti i topline potrebne biljkama, istražiti procese izrade komposta, prirodnih gnojiva, prirodnih insekticida, uspostaviti solarnu sušaru ljekovitog bilja, izraditi info kartice o biljkama (QR kod), izraditi ambalažu za gotove proizvode, uspostaviti digitalnu platformu sa svim informacijama o projektu i provedenim aktivnostima koja će sadržavati digitalni herbarij ali i mjesto gdje će se svi prikupljeni podaci na jednom mjestu analizirati. Učenici će uz pomoć i mentorstvo učitelja kroz cijelo vrijeme provedbe projekta pratiti aktivnosti te samostalno izraditi kratki video film. STEM domaćinstvo obuhvaća različite aktivnosti s proizvodima iz vrta i učenje o mogućnostima njihove primjene ali i važnosti kvalitetne prehrane. Uz pomoć djelatnika, članovi Udruge Zvjezdice bit će aktivno uključeni u izradu i šivanje platnenih vrećica od recikliranih materijala za pohranu i distribuciju završnog proizvoda iz školskih vrtova. Na taj način će se učenici učiti suradnji i kreativnom djelovanju, a u konačnici dobivaju konkretan tržišni proizvod kojega mogu dodatno marketinški razvijati. Kreativna radionica obuhvaća različite aktivnosti iz područja tehničke kulture (izradu vrtnih gredice, kućica za pčele, hotel za kukce, komposter). Mali robotičari će, koristeći meteorološku stanicu i prikupljene podatke, programirati micro bit za automatsko navodnjavanje te proučavati i bilježiti količinu vode potrebnu za optimalan rast i razvoj biljaka. Kroz organizirani posjet državnom meteorološkoj stanici Gradište učenici će se upoznati  sa meteorološkim i hidrološkim mjerenjima i opažanjima, mjerenjima elemenata kvalitete zraka i daljinskih mjerenja s postaja DHMZ-a.U sklopu aktivnosti 2 organizirati će se radionica u suradnji sa Sveučilištem J.J. Strossmayer u Osijeku; Odjel za kemiju “Analiza tla” gdje su predviđena tri eksperimenta(Određivanje pH tla, Titrimetrijsko određivanje sadržaja karbonata u tlu i Aproksimativno ispitivanje pH vrijednosti tla na kiselost i lužnatost). Kroz organizaciju edukacija u suradnji s Poljoprivredno šumarskom školom VK a čiji sadržaj će biti prilagođen osnovnoškolskom uzrastu želi se učenicima uključujući učenike s teškoćama dodatno približiti i educirati ih o tehnologiji uzgoja biljaka u zaštićenom prostoru, visokim gredicama, uzgoju aromatičnog i ljekovitog bilja na otvorenom, više o sustavu navodnjavanja kao i hidroponskom uzgoju, o preradi i doradi začinskog, aromatičnog i ljekovitog bilja kao i o izradi pripravaka o konačnog proizvoda iz vrta.

hrCroatian
Skip to content