Studijsko putovanje u Kraljevinu Norvešku

Studijsko putovanje u Kraljevinu Norvešku

U sklopu provedbe Projekta „Unaprjeđenje infrastrukture i poboljšanje STEM vještina u osnovnim školama Vukovarsko-srijemske županije“ planirano je putovanje norveških partnera u Hrvatsku, također i putovanje hrvatskih partnera u Norvešku. O dolasku norveških partnera u Hrvatsku smo vas izvijestili u svibnju, a u nastavku možete saznati kako je prošao posjet hrvatskih partnera Kraljevini Norveškoj.

29.8.2023. u ranim jutarnjim satima ukupno 23 djelatnika škole nositelja projekta i partnerskih škola zaputilo se u Zagreb odakle su kasnije letjeli za Norvešku.

Nakon ugodnog leta smješteni smo u hotel u gradu Skienu gdje smo kroz 2 dana upoznali puno vrijednosti i ljepota koje taj grad nudi. Obišli smo muzej na otvorenom pod nazivom “Brekkeparken“. Muzejske vodičkinje pokazale su nam i ispričale sve o izgledu kao i povijesti kuća iz 15. i 16. stoljeća. Također, naučili smo puno i o načinu građenja, ali i o načinu življenja ljudi u tom vremenskom razdoblju.

Sutradan smo posjetili grad Porsgrunn gdje smo obišli „Østre Porsgrunn kirke“, crkvu koja je 2011. godine zapaljena i izgorjela, te je na mjestu iste napravljena nova.

Isti dan smo šetnjom upoznali grad i na kraju stigli u znanstveni centar „DuVerden“. Tamo smo poslušali predavanje o načinu programiranja i funkcioniranja micro:bitova. Nakon odslušanog predavanja i sami smo se kroz grupni rad okušali o programiranju micro:bitova kroz instrukcije i pomoć predavača. Robote pokrenute micro:bitovima programirali smo kako bi uz pomoć naših komandi na upravljaču mogli odigrati „Robotball“ te na taj način isprobati ispravnost programiranja micro:bitova. Nakon toga prošetali smo ostatkom znanstvenog centra gdje smo se okušali u puno raznih igara, zagonetki i interaktivnih izložbi. Znanstveni centar ostao nam je duboko urezan u pamćenje kao jedno potpuno novom iskustvo i izvor jako puno novih ideja koje možemo prenijeti djeci i tako graditi njihova STEM znanja.

Idućeg dana posjetili smo školu Partnera 9 „Mæla ungdomsskole“. Obilaskom škole otkrili su nam način funkcioniranja njihove svakodnevice i nastave. Vidjeli smo dosta različitih praksi kako u gradnji samih škola tako i u načinu predavanja i kurikulumu.

U poslijepodnevnim satima krenuli smo put Osla gdje provodimo sljedeća 2 dana. U jutro idućeg dana obišli smo „Oslo kommunale skolehager“. Imali smo priliku vidjeti kako se o vrtu koji je centralni vrt za sve škole koje ga nemaju, brinu ondašnji učenici i nastavnici. Upravo ovim projektom u hrvatskim školama osposobili su se vrtovi, plastenik i staklenici, te je odlazak u ovaj zajednički školski vrt bio pun pogodak za prikupljanja primjera koje će nastavnici nakon povratka u Hrvatsku implementirati u našim školskim vrtovima.

Nakon toga je voditelj zajedno s projektnim koordinatorima održao sastanak s Partnerima 8 i 9 u Gradskoj vijećnici grada Osla. Razgovaralo se o dosadašnjim zajedničkim aktivnostima i onima koje tek slijede. Razgovaralo se o diseminaciji projektnih aktivnosti i informacija o ishodima učenja, razvoju mrežnih STEM obrazovnih alata, razvoju obrazovnih materijala kao proizvoda projektnih aktivnosti, evaluaciji projektnih ishoda, korištenju materijala koji će se digitalizirati u interaktivne online alate i distribuirati ih široj javnosti i školama širom Hrvatske kroz online platformu. Dogovorili smo na koji način će biti nastavljena komunikacija za lakše ostvarenje projekta kao i o financijama koje ostaju na raspolaganju nakon dosadašnjih troškova.

Nakon sastanka raspoloženi i gostoljubivi domaćini provozali su nas u jedrilici gdje smo doživjeli sve čari Oslo fjordova. U slobodno vrijeme sami smo istraživali ljepote i znamenitosti grada. U ranim jutarnjim satima 2. rujna zaputili smo se natrag prema zračnoj luci odakle smo letjeli natrag za Zagreb.

Cilj studijskog putovanja bio je razmijeniti iskustva učitelja i drugih odgojno obrazovnih djelatnika te drugih zaposlenika, usvojiti primjere dobre prakse te ih prenijeti i primijeniti u našem odgojno obrazovnom sustavu. Svi polaznici studijskog putovanja itekako su se složili je cilj ispunjen. Naši raspoloženi Partneri na sva su pitanja rado odgovorili i dodatno objasnili svaki od pojmova koji se nama učinio zanimljiv. Sada je sve na nama. Krećemo u novu školsku godinu puni ideja za nastavak provedbe projektnih aktivnosti te volje za nastavak građenja dječjih znanja u STEM smjeru.

hrCroatian
Skip to content